събота, 17 септември 2011 г.

Огретен с тиквички и два вида сирене!

     Като се говори за огретен, винаги се сещам за този с картофи, който аз обожавам, но всъщност каквото и да сложим в тавата и покрием със сирене се получава едно великолепно ястие, а относно тиквичките толкова много ги обичам, че мога да ги слагам на всяко ястие, най-много ги обичам пържени, но кой да пържи в тази жега.
    Обичам да готвя всеки път различни ястия и когато намеря рецепта като тази не пропускам да я споделя, а и това лято има много хубави зеленчуци и когато тръгна по пазара искам да си купя от всичко и ето това ястие е предизвикано от едни млади и свежи тиквички.




    Това предястие разбира се става и за основно както се досещате, е толкова лесно и бързо за приготвяне, че не усещате дори, че всъщност около приказки за това как е минал деня то взело, че станало.




    Огретен с тиквички и два вида сирене!


     Продукти:


    3-4 млади тиквички
    4 домата
    1 глава лук
    2-3 скилидки чесън
    125 гр. Моцарела /една опаковка/
    1-2 с.л. Пармезан
    риган
    сол
    черен пипер
    босилек 


    В подходящ тиган загрейте малко мазнина.
    Прибавяме нарязаните на ситно лук, чесън и риган.
    Нарязваме на кубчета два домата и ги добавяме към лукът и чесъна, подправете със сол, черен пипер и босилек.
    Тиквичките нарязваме на колелца.
    Намасляваме дъното на подходяща тавичка и изсипваме соса.
    Отгоре нареждаме тиквичките като керемидки, следват нарязаните на шайби останали домати.
    Най-отгоре покриваме с колелца Моцарела и настърган Пармезан, поръсваме с малко зехтин и печем във фурна загрята на 180 градуса докато се зачерви или около 35 минути.


    Белият сос е Бешамел, който ми остана от предната вечер, така го оползотврих много добре, а и вкусът стана още по-добър.




    Чудно ароматно и свежо, тиквичките остават хрупкави и зелени, а запеченият домат с тези сирена е истинско удоволствие.
    Ястие за гарнитура и предястие!
    


    Да ви е вкусно!
    
    
     

13 коментара:

  1. Павлинка, много свежо и леко и с такъв аромат на лято и слънце! Страшно апетитни снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно ястие! Много хубави снимки!

    ОтговорИзтриване
  3. Много хубаво предложение, вкусно и витаминозно. А и снимките са много апетитни!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Линчее,невероятно вкусна рецепта с много,много красиви снимки!Браво!
    Благодаря за насладата!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Павлинка,ястието ти е много свежо,леко и вкусно!Обичам такива предложения,хем лесно се правят,бързо,а са супер вкусни!

    Писах ти мейл,моля да го погледнеш и да ми пишеш по въпроса.

    Хубава неделя ти пожелавам!:))

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни снимки!
    Ястието е много колоритно и апетитно! Записвам си рецептата.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  7. Мили мои, благодаря за отзивите и милите думи!

    Еликсирче, не виждам мейла, изпрати ми го отново ако може!

    ОтговорИзтриване
  8. Павлина, чудесно предложение!Със сигурност ще ми се услади:).
    Поздрави и прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. П, аз май малко съм позакъсняла за летен огретен, но толкова ме изкушава това ястие, че ще го приготвя :) После ще споделям как е...Цунки

    ОтговорИзтриване
  10. Е,честно,не знам какво се случва!Имам някакъв проблем с твоя блог!Или ми излиза по два пъти един след друг,или изобщо не излиза!
    Ястието е невероятно и като вкус и като визия!
    А снимките са направо прелест:)
    Пргръщам те!Прости ми :)))

    ОтговорИзтриване
  11. Това със сигурност е следващото ми постно ястие;-)
    И аз съм от обърканите с блога ти- уж съм последовател, а тук ме няма, после не ми излиза, после излиза, незнам какво става?

    Хубава седмица, Павлина!

    ОтговорИзтриване
  12. Честита Баба Марта :))
    С пожелания за много здраве и щастие!

    ОтговорИзтриване
  13. Охх че хубавооо, ще го пробвам, страшно вкусно изглежда!!! А защо не публикуваш нови идеи и рецепти, много хубави неща има при теб и снимаш изкушаващо :)

    ОтговорИзтриване